Topmenu

Welkom bij BRIJS NV !

U zoekt een verzekering die past bij uw gezinssituatie en die de nodige bescherming biedt? Uw verzekeringsdossier heeft nood aan een grondige herziening?

Welkom bij BRIJS NV !

Als onafhankelijk verzekeringsmakelaar bieden wij verzekeringen aan van verschillende verzekeraars.
Wij zoeken voor u naar de beste oplossing tegen de beste prijs.

DE KLANT OP DE EERSTE PLAATS

PERSOONLIJK en KLANTGERICHT.
Ons deskundig team geeft u professioneel advies en ondersteuning m.b.t verzekeringen en spaar- en beleggingsproducten. U kan rekenen op een deskundige en persoonlijke aanpak van uw dossier.

ONAFHANKELIJK en TRANSPARANT ADVIES

ONAFHANKELIJK en TRANSPARANT advies in een KLARE TAAL, zijn onze basispijlers om met u een lange termijnrelatie uit te bouwen.

EERLIJK, ETHISCH en VERTROUWD

U verwacht een professionele service tijdens het beheer van uw dossier, een EERLIJK antwoord op uw vragen en u kan erop VERTROUWEN dat we voor u klaar staan wanneer het nodig is.

KLANTENTEVREDENHEID

Geen clichés à la “We streven naar 100% tevreden klanten”. Maar we hebben wel een vurig verlangen om een resultaat te behalen dat gestoeld is op onze visie en waarden, én 100% voldoet aan uw verwachtingen en behoeften.

Verzekering Huispersoneel: concrete impact van de nieuwe reglementering

Op 1 oktober 2014 is de regelgeving over huispersoneel gewijzigd. Doet u een beroep op de betalende diensten van iemand voor huishoudelijke taken zoals strijken, schoonmaken, koken of tuinieren? Dan moet hij zich verplicht inschrijven bij de RSZ als werkgever, bepaalde formaliteiten vervullen en socialezekerheidsbijdragen betalen.

Wat wijzigt er ?

Huishoudelijke taken van manuele aard worden niet langer beschouwd als occasionele arbeid en zijn dus onderworpen aan de verplichtingen op het vlak van de sociale zekerheid.

Alleen occasionele niet-beroepsmatige prestaties van niet-manuele aard blijven vrijgesteld van RSZ. Dat is het geval voor babysitten, gezelschap houden van ouderen of zieken, boodschappen doen voor minder mobiele mensen… en dat voor zover het huispersoneel niet meer dan 8 uur per week presteert bij al zijn werkgevers samen.

Wat moet u doen?

Stelt u huispersoneel tewerk dat taken van manuele aard uitvoert? Dan moet hij:

  • zich inschrijven als werkgever bij de RSZ;
  • een Dimona-aangifte doen om bij de sociale zekerheid aan te geven wanneer een werkrelatie tussen de werknemer en de werkgever begint en eindigt;
  • de socialezekerheidsbijdragen storten.

Opmerking: u bent ook verplicht een verzekering Huispersoneel te onderschrijven die de arbeidsongevallen dekt van al zijn werknemers (onderworpen en niet-onderworpen).

Uitzondering!

Huishoudhulp via dienstencheques. Zij worden tewerkgesteld door het dienstenchequebedrijf. Voor gebruikers van dienstencheques zijn deze verplichtingen op het vlak van sociale zekerheid en arbeidsongevallenverzekering niet van toepassing.

Meer informatie vindt u op www.socialsecurity.be en in de folder van het Fonds voor arbeidsongevallen.

Is de verzekering Huispersoneel verplicht?

De verzekering Huispersoneel blijft verplicht voor elke werkgever. Ze dekt ongevallen op het werk en op de weg van en naar het werk, voor alle werknemers, onderworpen of niet-onderworpen, occasioneel of regelmatig en zelfs niet aangegeven. Personeel dat tijdens het werk gewond raakt of op de weg van en naar het werk, kan rekenen op:

  • een vergoeding van de medische, de apotheek- of de hospitalisatiekosten
  • een vergoeding in geval van arbeidsongeschiktheid of overlijden

Stelt u huispersoneel tewerk?

  • Heeft u reeds een Huispersoneel onderschreven?  Is dat niet zo, doe dit dan zeker!
  • Vergeet niet u in t schrijvenbij de RSZ. De verzekeraar is verplicht om een schadegeval aan te geven bij het Fonds voor arbeidsongevallen. Bent u niet in orde, dan riskeert u een boete te moeten betalen bovenop de achterstallige socialezekerheidsbijdragen!

Hebt u vragen? Contacteer me dan gerust!

Bron AG Insurance

, ,